Tips på hur företagare kan få nya kontakter kommunikationsinfo

Tips på hur företagare kan få nya kontakter 

Ett tips på hur företagare kan få nya kontakter är att göra bra affärer. Ett bra kontaktnät kan vara till stor hjälp för företagare. Däremot är det ingenting en person behöver ha för att kunna lyckas. Många nya företagare tänker att det är nya kontakter är viktigt för att företaget ska lyckas. Därför är det många som går på exempelvis evenemang för att mingla med andra företagare. Det finns vissa fördelar med sådant mingel, men det är inte bra att göra det för mycket. Tid är något som i princip alla företagare önskar att de hade mer av. Detta eftersom de alltid känner att de ligger efter och vill hinna göra mer. Att spendera mycket tid på att gå på evenemang, brukar inte ta företaget framåt särskilt mycket och tar tid. 

Tips på hur företagare kan få nya kontakter 

Det går att skapa sitt eget kontaktnät. Genom att göra goda affärer, är det en bra grund för en bra affärsrelation. När två personer gör en affär där båda är nöjda, brukar det skapa en affärsrelation där båda ser på det ömsesidigt. Till skillnad från när en nyföretagare träffar en miljardär på ett event och pratar där miljardären förmodligen inte kommer komma ihåg personen efteråt. När två personer känner att de kan hjälpa varandra och bidra med något som den andre inte kan, utgör det en bra grund. 

Som företagare bör man komma igång med försäljningen så fort det är möjligt. Istället för att vänta tills att allting är perfekt eftersom det aldrig kommer att vara det. Genom att göra ett bra jobb och ha ett rimligt pris i relation till arbetet tillsammans med god service, brukar kunderna bli nöjda när ett företag säljer till företag. Därefter brukar nöjda kunder återkomma, om det är en produkt eller tjänst som det går köpa flera gånger vilket är en bra grund för en affärsrelation.

Om företaget säljer till privatpersoner går det att hitta samarbetspartners, leverantörer eller företag i andra sammanhang och göra goda affärer med som skapar en affärsrelation. Ett företag som säljer till en viss målgrupp kan samarbeta med ett företag som säljer något kompletterande till samma målgrupp och då blir det en win-win situation.

Mer information

Här kan du läsa mer om:

Kommunikation när företag arbetar med service.

Organisationskultur med oskrivna regler och normer.

Missbrukar miljöbudskap vid utförande av reklam.

Similar Posts