Tre viktiga delar av innehåll på Youtube kommunikationsinfo

Tre viktiga delar av innehåll på Youtube 

Det finns flera men framförallt tre viktiga delar av innehåll på Youtube för att få trafik. Dessa tre delar är: rubrik, innehåll och thumbnail (miniatyrbild). En person som är bra på att skapa både innehåll och rubriker är ganska ovanligt, men en väldigt stor fördel. Däremot är det inget som man måste vara och det går att bli bättre på detta. Ingen är perfekt och de flesta som börjar med Youtube och blir stora, brukar tycka att deras videor från början verkligen var dåliga. Orsaken är att de blivit bättre och bättre med tiden efter att ha övat och fått mer kunskap och erfarenhet. 

Tre viktiga delar av innehåll på Youtube 

Satsa på dessa tre delar för att få mer trafik: 

Rubriker 

Rubriker handlar om att hitta bra sökord som beskriver innehållet i videon och är lockande. Det finns vissa som skapar rubriker som är så kallade ”clickbait”. Det brukar bestå av en intressant rubrik som videon faktiskt inte handlar om. Däremot brukar det skapa irritation och kan vara dåligt i längden. Det ska inte vara för korta eller för långa rubriker och en rubrik bör innehålla bra sökord, som många söker på. 

Innehåll 

Innehållet i videor som personer lägger upp, är den andra viktiga delen för att få trafik. När det är bra innehåll, som tittarna gillar, är det större chans att de gillar videon, återkommer till kanalen och sprider vidare kanalen. Om det istället är dåligt innehåll, finns det en risk att tittarna aldrig återkommer. Det är nämligen svårt att skapa ett andra intryck, när det första var dåligt. Vid skapandet av innehåll är det bra att ha en röd tråd genom en video och inte ha för mycket onödig information. 

Thumbnail 

Genom en så kallad thumbnail, som är en omslagsbild, kan tittarna få en snabb ögonblicksbild av vad videon handlar om. Det är den första bilden som syns innan tittaren klickar på videon. En bra thumbnail kan locka intresse och få personer att klicka på videon.

Fler tips

Utöver rubriker och det faktiska innehållet är det bra att lägga upp videor regelbundet. Dessutom är det bra att analysera vilka tidpunkter och dagar som det är bäst att lägga upp på. För att få en så bra analys som möjligt, bör man ständigt analysera sin egen statisk samt försöka få kunskap från andra. Det finns personer som är väldigt bra på sådana analyser och håller sig uppdaterade med de uppdateringar som Youtube gör. Genom att testa olika dagar och tidpunkter, går det att få underlag för att därefter göra förbättringar och hitta sitt optimala sätt. 

Mer information 

Här kan du läsa mer om: 

Personligt varumärke med hjälp av sociala medier.

Försäljning i sociala medier genom relationsbyggande.

Similar Posts