Presentera företaget under 90 sekunder investerare kommunikationsinfo

Presentera företaget under 90 sekunder 

Många investerare anser att entreprenörer bör kunna presentera företaget under 90 sekunder. Under dessa 90 sekunder behöver investeraren förstå vad det är företaget gör. Företagare har ofta en presentation av sitt företag och vad de gör i olika sammanhang. Däremot är det bra att ha olika presentationer för olika tillfällen. I vissa fall har man mer tid, och i andra fall är det väldigt tidsbegränsat där man måste göra det bästa av tiden. 

Presentera företaget under 90 sekunder 

Två andra tips på presentationer som är bra att träna på som företagare: 

  • Förklara ditt företag med en eller två meningar. 
  • Presentera ditt företag under 60 sekunder.  

När ett företag får en möjlighet att presentera sin produkt eller tjänst till en potentiell köpare, är det viktigt att denne förstår vad det är företaget försöker sälja. Många köpare tackar inte nej för att de inte vill köpa produkten eller tjänsten, utan för att de inte förstår varför de ska köpa det. Därför är det viktigt att få in det i sin presentation. Men presentationen till en potentiell köpare, behöver inte vara samma som för en investerare. En investerare är mer intresserad av att veta hur företaget kommer att tjäna pengar, medan en köpare vill veta varför denne ska köpa från företaget. 

Är du intresserad av mer information inom företagande? 

Företagsforumet.se är en hemsida där det finns mycket användbar information för företagare. Det finns både teoretisk och praktisk information inom olika områden som företag kommer i kontakt med. Exempelvis affärsjuridik, ekonomi, marknadsföring, digitalisering och hållbarhet m.m. 

Mer information

Här kan du läsa mer om:

Ta pauser och betona ord vid tal.

Prisgränser som kan göra skillnad på köpbeteende.

Stärka varumärket och öka försäljningen via sociala medier.

Löpande kundkontakt och skapa förtroende via sociala medier.

Similar Posts